Supersunne lapper

Disse lappene er fullspekket med saker som er bra for deg. Grove kornprodukter, cottage cheese, spinat, gulrot og chiafrø. En genial måte å få i seg grønnsaker uten at du egentlig merker det. Godt for både store og små. Min lille engel elsket dem både med pålegg og vaniljekesam med selvplukkede bær. Og ta det med ro, du smaker ikke spinaten, den gjør bare at du får i deg supersunne vitaminer i en fei 🙂

Kan også stekes i vaffeljern. Bare tilsett 2 ss flytende margarin i røren.

Til 4 personer, trenger du:

– 4 egg

– 1 banan

– 2 never babyspinat

– 1 gulrot, skrelt og delt i biter

– 2 ss cottage cheese + 2 ss gresk yoghurt (dette kan byttes ut med kesam eller bare yoghurt)

– 2 dl havremel eller lettkokte havregryn

– 2 dl sammalt hvete, fin

– 2 ts bakepulver

– bittelitt salt

– 2 dl melk

– 2 ss chiafrø, men dette kan sløyfes

Slik gjør du:

– Bland alt det tørre i en bolle.

– Ha banan, egg, gulrot, spinat, cc og yoghurt i en kjøkkenmaskin og kjør til en jevn røre, stavmikser kan også brukes.

– Rør det sammen med det tørre og tilsett melk.

– Stek lapper i en middels varm stekepanne med litt smør.

– Smaker kjempe godt med all slags pålegg og  vaniljekesam og bær.

Dette er en matblogg med alt fra enkle hverdagsretter til mer avanserte festmåltider. Innstillingen min er at maten skal være sunn og næringsrik, og være laget fra bunnen av. Du vil også finne oppskrifter på kaker, gjærbakst og annen helgekos.

Jeg håper du vil ha glede av oppskriftene mine og at de kan være til inspirasjon.

Anniken

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply