Squashlasagne

Squashlasagne

Mannen i huset gleder seg allerede til neste gang

Til 2-4 personer, trenger du:

– 1 squash

– 4oo g karbonadedeig

– 1 boks hakkede tomater (gjerne med hvitløk)

– 5-6skinkeskiver

– 2 never frisk spinat

– 1 ss tørket oregano

– 1 ss tørket basilikum

– 2 ss tomatpurè, ketchup eller chilisaus

– 1/2 chili (valgfritt)

– 1 gulrot hakket i små biter

– soyasaus og salt og pepper

– 1 boks mager kesam

– 4 ss melk

– 1 egg

– 150-200 g revet ost (gjerne en blanding av cheddar, mozarella, Jarlsberg ol.)

Slik gjør du:

– Vask squashen og bruk en ostehøvet til å skjære “pasta”plater. Legg de utover et tørkepapir og ha på salt for å trekke ut en del av vannet.

– Stek karbonadedeigen sammen med gulrot og chili.

– Ha i hakkedetomater, chilsaus og krydder. La det putre i 10-20 minutter. Smak til med salt, pepper og soyasaus.

– Bland kesam, melk og egg godt. Ha i 2/3 av osten og salte og pepre.

– Ha 1/3 av kjøttblandingen i en ildfast form. Fordel en neve spinat over og ringle litt av den hvite sausen på. Dekk med squash.

– Ha en ny runde med kjøtt og legg skinkeskivene på. Ringle litt hvit saus over og dekk med squash.

– Ha resten av kjøttsausen på, resten av spinaten og resten av squashen. Hell over all den hvite sausen så det blir et tjukt lag med hvit saus og fordel resten av osten over.

– Stekes på midterste rille i 25 minutter, til osten er gylden.

– La den få hvile i noen minutter før du serverer.

Sunn og Mett er har som mål å tilby variert kost laget helt fra bunnen av. Vårt hovedfokus er at maten skal være sunn eller ihvertfall sunnere da vi elsker å lage desserter. Del gjerne våre innlegg og lik oss på Facebook.

Linda og Anniken