nøtter

Nøttekos

Nøtter inneholder masse som er bra for oss. De er proppfulle av gunstige fettsyrer, proteiner, vitaminer, mineraler og antioksidanter. Dette gjør at de egner seg ypperlig som et lite mellommåltid eller en kveldssnack. Husk bare at selv om nøtter inneholder det sunne fettet kroppen vår trenger er det fortsatt fetende, så hvis du passer vekta bør du være litt forsiktig med inntaket. En liten neve om dagen er nok.

Dette er en oppskrift på nøtter som er tilsatt litt ekstra godsaker. Smaker helt fantastisk! Så her har du en enkel, kjapp, sunn og god kveldssnack.

[blank_spacer height=”30px” width=”1/1″ el_position=”first last”]

Du trenger:

Ca. 4 dl blandete nøtter, jeg brukte mandler, pekan, macadamia og cashew.

Ca. 3 ss lønnesirup

Havsalt, etter ønske

 

Slik gjør du:

–       Ha nøttene i en bolle.

–       Hell over lønnesirup og bland godt. Alle nøttene bør ha et tynt lag på seg.

–       Strø over noen klyper med havsalt.

–       Fordel blandingen utover et stekebrett kledd med bakepapir.

–       Stekes relativt høyt oppe på 180 grader. Jeg hadde de inne i 10 minutter, men pass på de hele tiden slik at de ikke blir brent. De er ferdige når lønnesirupen bobler.

–       La nøttene bli helt avkjølt på stekebrettet.

Mmmmmmmmm……

[posts_carousel title=”Nyheter i samme kategori” item_count=”12″ category=”all” show_title=”yes” show_excerpt=”yes” show_details=”yes” excerpt_length=”20″ width=”1/1″ el_position=”first last”]

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply