Kesampletter

Superenkel, god og mager kveldskos. Det er bare 37 kalorier i en og enda mindre hvis du bytter ut sukkeret med sukrin. Server med bær, frukt eller syltetøy og gjerne en liten klatt vaniljekesam eller yoghurt.

 

Server med bær, frukt eller syltetøy og gjerne en liten klatt vaniljekesam eller yoghurt. Et lite dryss med kanel og sukker var også veldig godt.

Det er kun 37 kalorier i en kesamplett.

 

Til 2 personer (6 pletter), trenger du:

– 1/2 boks mager kesam

– 1,5 ss sukker

– 2,5 ss sammalt hvete, fin

– 1 ts bakepulver

– 0,5 ts vaniljesukker

– 1 egg

– 1 klype kardemomme

– 1 klype kanel

– 1/2 dl rosiner

 

Slik gjør du:

– Rør sammen kesam og egg.

– Bland inn resten av ingrediensene.

– Ha 1 ss røre i en middels varm stekepanne. Bruk en teflonpanne, så slipper du smør i pannen.

– Snu etter et par minutter.

– Server lunkne med det du har av bær, frukt, syltetøy, yoghurt, sukker og kanel osv…

Sunn og Mett er har som mål å tilby variert kost laget helt fra bunnen av. Vårt hovedfokus er at maten skal være sunn eller ihvertfall sunnere da vi elsker å lage desserter. Del gjerne våre innlegg og lik oss på Facebook.

Linda og Anniken

Sitat

Diverse info

Til xx personer, trenger du:

Slik gjør du:

Sunn og Mett er har som mål å tilby variert kost laget helt fra bunnen av. Vårt hovedfokus er at maten skal være sunn eller ihvertfall sunnere da vi elsker å lage desserter. Del gjerne våre innlegg og lik oss på Facebook.

Linda og Anniken